VIZIUNE GENERALĂ ȘI OBIECTIVE
Programul este conceput atât ca proces de dez-vățare, cât și de învățare:
să ne dez-vățăm de „cunoscut”
și să creăm spațiu pentru „necunoscut”
creându-ne astfel un nou mod de a trăi și de a ne adapta la viteza foarte mare de schimbare a tot ceea ce ne înconjoară.
Programul conferă participanților abilități și metode specifice procesului de coaching în vederea acompanierii persoanelor individuale sau echipelor care țintesc creșterea performanței, provocarea creativității, antrenarea abilităților potrivite viitorului, definirea de noi viziuni și direcții de viață profesională sau personală.
Obiectivul nostru
Până la sfârșitul programului, fiecare student va fi integrat abilitățile de coaching la nivelurile necesare pentru a obține certificarea ACC ICF și pentru a practica profesionist coaching individual.
PROGRAM ACREDITAT ICF
Programul este conceput în conformitate cu standardele Federației Internaționale de Coaching (ICF) și oferă absolvenților toate resursele necesare pentru a solicita certificarea Associated Certified Coach (ACC) prin calea ACSTH.
Certificat A.N.C.
Programul este autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări (A.N.C.), pentru ocupația de ”Specialist în activitatea de coaching”, cod COR 242412. Absolvenții pot practica imediat ce promovează examinarea realizată de A.N.C
Prezentarea modulelor
-
Cadrul de referință al coaching-ului
- Introducere în fundamentele coaching-ului, ca set de abilități și ca profesie
- Ce este și ce nu este coaching-ul, diferențe între coaching și alte profesii suport
- Organisme care reglementează profesia, la nivel național și internațional
- Standardele profesiei, competențele fundamentale, codul de etică conform Federației Internaționale de Coaching
- Coaching Mindset
-
Creșterea relațională și personală
- Ascultarea, Tăcerea, Prezența în relația de coaching
- Credințe și valori personale
-
Cultivarea încrederii și a siguranței
- Crearea spațiului de creștere și de învățare pentru client
- Parteneriatul cu povestea clientului
-
Contractarea în coaching
- Setarea cadrului profesional de referință
- Parteneriatul în definirea obiectivului clientului
-
Prezența și ascultarea în coaching
- Ascultarea activă, niveluri de ascultare în coaching
- Prezența ca abilitate: gestionarea propriilor emoții, zona de disconfort a clientului
- Întrebarea ca abilitate menită să creeze schimbări de paradigmă; tipuri de întrebări
-
Povestea clientului
- Cine este clientul tău?
- Roluri și identități
- Strategii de explorare a modelului despre lume al clientului
-
Microcosmosul clientului recreat în sesiunea de coaching
- Gestionarea propriilor emoții
- Pregătirea mentală și emoțională pentru sesiunea de coaching
-
Studii de caz – diferențe de context și de cultură
-
Actul de conștientizare
- Utilizarea metaforei, a analogiilor și a altor metode creative în coaching
- Strategii puternice țintind schimbarea de perspectivă
-
Facilitarea dezvoltării și a învățării clientului
- Modelul GROW și tipuri de obiective
- Utilizarea resurselor interne și externe
- Evaluarea realității, a opțiunilor și luarea de decizii
- Plan de acțiune, gestionarea progresului
- Responsabilitatea clientului
-
De ce coaching de echipă? Caracteristici și principii.
-
Executive coaching: specificitatea procesului de coaching individual cu un lider de echipă
-
Crearea unei culturi de coaching în organizații
-
Arhitecturi și moduri de implementare a coaching-ului de echipă
-
Revizuirea competențelor-cheie
-
Înțelegerea aprofundată a Codului de etică profesională, conform ICF
-
Tipuri de contracte în coaching și specificitatea vânzării serviciilor de coaching
-
Facilitarea învățării și a evoluției coach-ului
- Filosofia de coaching
- Ce urmează?
-
Evaluare în sesiuni observate și feed-forward
Obiectivele de învățare pentru studenții noștri sunt:
- Să aibă o înțelegere clară cu privire la ceea ce este și ceea ce nu este un coach,
- Să integreze competențele de bază ale coaching-ului și codul de etică, așa cum sunt definite de Federația Internațională de Coaching (ICF),
- Să dobândească o mentalitate de coach,
- Să învețe cum să creeze un spațiu de învățare pentru alții,
- Să obțină abilitatea de a trece de la reflecție la acțiune,
- Să pună în practică instrumente, metode, cadre de lucru specifice coaching-ului,
- Să exerseze abilitățile esențiale de coaching și să-și îmbunătățească abilitățile prin practică, pentru a obține certificarea internațională ICF,
- Să acompanieze și să servească în mod eficient, în calitate de coach, persoane dornice să-și exploreze potențialul și să-și optimizeze performanța, executivi și lideri care se confruntă cu provocări presante, oameni care fac tranziția de la un loc de muncă la altul sau de la o industrie la alta, proprietari de afaceri hotărâți să creeze noi culturi performante în organizațiile lor,
- Să integreze mindset-ul de învățare și dezvoltare continue.
Filosofia noastră de coaching. Abordare
Abordarea noastră este în principal sistemică, bazată pe convingerea că fiecare ființă umană este un sistem în sine, conține o multitudine de sisteme și, în același timp, este conținută de un sistem mai mare.
Conștientizarea propriilor tipare și sisteme, precum și a efectelor pe care comportamentele individuale le au asupra celor din jur și asupra mediului reprezintă punctul de plecare către noi comportamente și acțiuni, către un sistem benefic de valori și credințe, la nivel personal și relațional, către rezultate performante, individuale și colective, pe termen lung.
Toate întâlnirile sunt axate pe dobândirea de abilități practice; cadrul este proiectat astfel încât studenții să lucreze în practica lor de coaching cu situații din viața de zi cu zi. Învățarea prin practică este principala metodă de învățare utilizată, iar instructorii noștri recomandă practica zilnică pe toată perioada de formare.
Date și locații de desfășurare a programului
Programul este derulat de două ori pe an, cu începere în lunile februarie și septembrie, în București (Hotel Ramada North, strada Daniel Danielopolu nr. 44 A) și online (platforma Zoom). Următoarea serie va începe în septembrie 2023, conform calendarului de aici.
Programul este livrat în limba română.
Modalitatea de livrare a programului
Pentru zilele de weekend (sâmbătă și duminică) aferente celor 6 module, programul va fi livrat în manieră hibridă: sala de curs (București, Hotel Ramada North, strada Daniel Danielopolu nr. 44 A) și online, platforma Zoom.
Întâlnirile de miercurea vor fi livrate online, prin platforma Zoom.
Participanții vizați
Sunt persoane dornice să devină coach-i profesioniști sau proprietari de afaceri, lideri, manageri, lideri de echipă, specialiști în resurse umane, consultanți în dezvoltare personală și profesională, oameni dornici să se înțeleagă mai bine pe ei înșiși și echipele lor.
Cerințe
Înainte de a te alătura programului nostru de formare în coaching, te invităm la o conversație de 30 de minute (telefonică sau prin Zoom) pentru a ne asigură că programul este în acord cu obiectivele și ariile tale de interes.
Politici de preț
6 rate lunare de 525 EUR, în total 3150 EUR. Prețul nu include TVA.
Politici de rambursare
Ne dorim ca studenții noștri să fie dedicați și serioși atunci când intră în programul nostru. Din acest motiv, avem o conversație cu fiecare solicitant înainte de a se alătura programului nostru de coaching, pentru a crea posibilitatea ca fiecare să poată discerne cât de potrivit este pentru el programul. Rambursăm integral orice plată dacă decideți să anulați participarea înainte de începerea programului. Dacă anulați participarea în timpul programului, nu va fi nici un ramburs.